Tuesday, 19 March 2013

Buscant pràctiques

Sóc completament la Hannah i no cal que en Guillem m'ho digui. Buscant pràctiques, aquesta és la representació d'una generació completa a qui els seus estudis no basten per assolir els coneixements suficients ni per a inserir-se al mercat professional pròpiament dit. En aquestes em trobo: a puntet d'acabar el primer any de màster i preveient el següent semestre com període de pràctiques. Així, dedico les meves tardes a redactar cheesy cover letters i a enviar-les a eurodiputats, associacions, ONGs, lobbies, institucions...  qualsevol cosa. I entre negatives i silencis administratius em trobo davant el dilema evident: pràctiques-no-remunerades.si o pràctiques-no-remunerades.no? Entenc que he de tenir uan última opció, però hi ha vàries raons que em porten a rebutjar de pla d'entrada les pràctiques remunerades:

1. Devalua la teva feina, de manera que no és vista amb importància ni pel contractador ni pel treballador.
2. Discrimina de forma clara en funció de renda: només les poden realitzar aquelles persones que poden assumir el cost d'oportunitat que suposen. Aquí cal subratllar la quantitat d'institucions públiques com Consulats i Ambaixades d'Espanya, algunes delegacions a l'estranger, Parlament Europeu, Nacions Unides, etc. que ofereixen pràctiques no remunerades, és a dir, pràctiques per a gent que es pot permetre anar-se'n a l'altra punta del món a fer-les, pràctiques per a rics.
3. Desincentiva la contractació, ja que, si pots tenir becaris gratis, qui voldrà pagar a algú?
4. Justifica la precarietat: val més tenir unes pràctiques no remunerades i poder posar-les al currículum que no tenir res, perquè estem a una situació difícil.

I en aquestes em trobo. En cas de no tenir pràctiques o que no m'agradin les que tingui sempre puc rebutjar-les i fer assignatures i la tesi del màster, tampoc és such a big deal, però, s'ha de dir, que la situació és, com a mínim, estressant.

Així que, si algú llegeix aquest post i vol fer-li una ullada al meu CV de politòleg i em vol contractar, benvingut sigui.

Wednesday, 6 March 2013

5 de marzo.

Desde luego, la muerte de Chávez cambia muchas cosas para América Latina y para los venezolanos, tanto dentro como fuera del país. Sin lugar a dudas, el propio Chávez ha sido un lastre para su propio movimiento, en tanto que ha impedido una observación exterior objetiva del mismo. Así, buena parte de las críticas a Chávez y al chavismo se centran en él. como persona y en su personalidad. Entiendo, pues, que seguramente, sea más fácil hacer balance de las políticas del chavismo una vez Chávez no está. Confío en que cambien varias cosas en Venezuela, pero sobre todo, confío en que se deje de tener visiones sesgadas y pseudo-paternalistas de América Latina desde los medios españoles en función de los intereses económicos.

Sunday, 3 March 2013

Típico domingo (de mierda)

Típico domingo en el que la pereza matinal se te va de las manos y a la una y veinte pasadas todavía no has desayunado. Y sí, en esas estamos, con la toalla a la cintura y con cero ganas de ponerme a ser persona, a producir un poquito, porque trabajo no me falta y tiempo no me sobra. Y lo enuncio así, tal cual, como si fuera tan fácil de hacer, como si con mandar tres o cuatro mails bastara. A decir verdad, esta última semana es más o menos lo poco que he hecho de productivo: ahora me inscribo a una conferencia, ahora mando dos mails, ahora pienso un poco sobre el trabajo de Lobbies, y nada, nada más. Queda más que lejos la idea de ir a imprimir bibliografía, llevármela a un café y empezar a leer textos, a informarme, a tener una base relativamente clara, ya no de lo que quiero decir, sino de lo que quiero hacer.

Sintiéndolo mucho, visto lo visto, este domingo no va por el camino de ser ese domingo, del mismo modo que no tengo muy claro si desayunaré a estas horas o, para variar, haré un atajo. Ferran, que nos conocemos, que esta semana he desayunado, comido y cenado más bien poco y que esto va por mal camino, sobre todo con los niveles de stress por venir. Adivino que, a falta de ingredientes, acabará siendo un domingo de arroz a la cubana. Resulta curioso como me armé de valor el viernes y me metí una hora en metros y buses para ir a Ikea y otra para volver para comprar cuatro chorradas -necesarias, pero chorradas- y cómo los 350 metros a pie hasta Carrefour me dan una pereza terrible. Para más INRI, lo peor del caso es que, de hecho, ayer sí que fui a Carrefour y solo me apeteció comprar agua oxigenada, nada más. Así que sí, hoy creo que toca arroz a la cubana, porque ya estoy algo cansado del pollo al horno. Ni que decir tiene que éste no es el típico arroz de domingo al que yo aspiro. Me quedan más bien lejos los arroces negros en la terraza de Avinguda Meridiana 92.

Francamente, más me valdría vestirme y ponerme a hacer algo.