Tuesday 19 March 2013

Buscant pràctiques

Sóc completament la Hannah i no cal que en Guillem m'ho digui. Buscant pràctiques, aquesta és la representació d'una generació completa a qui els seus estudis no basten per assolir els coneixements suficients ni per a inserir-se al mercat professional pròpiament dit. En aquestes em trobo: a puntet d'acabar el primer any de màster i preveient el següent semestre com període de pràctiques. Així, dedico les meves tardes a redactar cheesy cover letters i a enviar-les a eurodiputats, associacions, ONGs, lobbies, institucions...  qualsevol cosa. I entre negatives i silencis administratius em trobo davant el dilema evident: pràctiques-no-remunerades.si o pràctiques-no-remunerades.no? Entenc que he de tenir uan última opció, però hi ha vàries raons que em porten a rebutjar de pla d'entrada les pràctiques remunerades:

1. Devalua la teva feina, de manera que no és vista amb importància ni pel contractador ni pel treballador.
2. Discrimina de forma clara en funció de renda: només les poden realitzar aquelles persones que poden assumir el cost d'oportunitat que suposen. Aquí cal subratllar la quantitat d'institucions públiques com Consulats i Ambaixades d'Espanya, algunes delegacions a l'estranger, Parlament Europeu, Nacions Unides, etc. que ofereixen pràctiques no remunerades, és a dir, pràctiques per a gent que es pot permetre anar-se'n a l'altra punta del món a fer-les, pràctiques per a rics.
3. Desincentiva la contractació, ja que, si pots tenir becaris gratis, qui voldrà pagar a algú?
4. Justifica la precarietat: val més tenir unes pràctiques no remunerades i poder posar-les al currículum que no tenir res, perquè estem a una situació difícil.

I en aquestes em trobo. En cas de no tenir pràctiques o que no m'agradin les que tingui sempre puc rebutjar-les i fer assignatures i la tesi del màster, tampoc és such a big deal, però, s'ha de dir, que la situació és, com a mínim, estressant.

Així que, si algú llegeix aquest post i vol fer-li una ullada al meu CV de politòleg i em vol contractar, benvingut sigui.

No comments: