Wednesday 24 June 2009

Aurora Boreal.

I, un cop més, són aquestes nits d'estiu, del nou estiu, de claror i calor, d'humitat i, a vegades, brises, les que em fan pensar en tradicions de junys a Ciutat, en escapades al nord i lectures apassionades fins ben entrada la nit. És una llàstima que els meus llibres de Hesse s'hagin quedat a Palma i que les obligacions amb els estudis i amb els infants del món del lleure m'impedeixin escapar-me a Nuuk, a la Badia del fum o qui sap on.

Malgrat això, encara record el paral·lel 55º, les imaginacions d'aurores boreals i les gèlides nits al meu nord que no era pas El Nord. En recordar-les, les he necessitat, més d'un cert canvi del que ara crec que no en sóc mereixedor. Així, he retrassat els meus plans d'emular a d'altres i he acceptat que ni vull ni puc pretendre que estic o estaré amb les mateixes oportunitats que els altres i que, encara que ho intentés, ara no és el moment, encara que em sàpiga greu.

Haurem de considerar Palma com la millor opció per l'estiu, tot i saber que no ho és pas, que els estius al carrer Neptú mai no tornaran i que Palma s'ofega en ciment, que jo no sé ni quins dies hi seré, ni tornaré a passejar per la meva estimada Menorca.

No comments: